onsdag 9 maj 2012

När man beställer snabbmat

När man beställer snabbmat på t.ex. McDonald's så finns det ju olika menyer som man kan välja emellan. För inte så länge sedan var jag på en snabbmatsrestaurang (dock inte McDonald's), och då var det också menyer. I menyn ingick det, kan vi säga (för jag minns inte exakt), en hamburgare, en dricka och en pommes. Men på menyn stod det: hamburgare-meny, alltså, så stod varken drickan eller pommes med i menyn, men ändå så fick man det? Det gör mig fundersam, för, om det inte står i menyn att man får dricka och pommes, hur kan man då veta att man får det?

När jag beställde den där menyn (eller, jag beställde inte, en vän beställde åt mig) så sa jag (hon) att jag ville ha en sådan där hamburgare-meny (vet inte vad den heter). Då fick jag en hamburgare, pommes och en dricka, trots att det bara var själva hamburgaren som stod med i menyn! Det är konstigt tycker jag, hur ska man veta säkert att man får pommes och dricka om det inte står med? Eller får man det automatiskt i alla sådana menyer? Det gör mig förvirrad... det hade varit bättre, tycker jag, om allt som man får stod med i menyn, så att man inte behöver undra.

/ Nystanet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar