onsdag 2 maj 2012

Jag och färger

Färger kan bli ett problem för mig ibland. Jag gillar färgen röd, det är min favoritfärg. En färg som jag däremot inte gillar är blå. Det gör ont i mig när jag tittar på den, den är obehaglig och jag tycker inte om att röra vid den. Det har varit så sedan jag var liten. Det kan bli ett problem ibland om man t.ex. är och ska äta och så är duken blå, eller något sådant. Men en del blåa nyanser är jobbigare än andra. Mörkblå kan t.ex. vara lättare än ljusblå ibland, om den ljusblåa är stark.

Jag gillar inte starka färger, de gör också ont. Om någon har på sig blåa kläder försöker jag att inte titta på den personen för att det gör ont. Jag hoppas att de förstår att det är för att jag inte gillar den färgen de har på sig. Om någon frågar varför jag t.ex. byter glas så säger jag att det är för att jag inte gillar den färgen. Jag tror att det kan vara svårt för folk som inte vet hur det är att förstå hur det kan vara så jobbigt med en del färger.

/ Nystanet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar