lördag 9 juni 2012

Lite känslor och funderingar

Det är mycket känslor just nu. Ibland skulle jag bara vilja kunna stänga av och få vila lite, för ibland känns det bara som om det är för mycket. Det kan vara att det är för mycket känslor, att folk missförstår eller inte förstår mig, eller att allt runt omkring bara blir för jobbigt.

Det har varit mycket upp och ner på sistone, bl.a. pga. att det är så mycket i skolan eftersom att det snart är sommarlov. En grej som jag har funderat på, eller, snarare lagt märke till, är att jag har ganska svårt för att veta vad jag ska ta på mig när jag går ut. Jag måste alltid fråga någon, ska jag ta den tunna eller tjocka jackan idag? Jag känner att jag kan ha svårt med att bedöma hur varmt det verkligen är ute, men visst är det svårt att veta innan man har kommit utanför dörren? Jag upplever dock att jag ibland har svårare med det än vad andra verkar ha. Kan det kanske vara så? När andra går upp på morgonen och ska ut, så är det som om de redan har bestämt vad de ska ha för ytterkläder (om man nu har t.ex. en tunn och en tjock jacka) innan de har kommit ut. Jag måste däremot fråga någon annan, för jag kan omöjligtvis veta själv... Det är lite jobbigt ibland, att inte veta sådär självklart, som det verkar vara för andra, vad man ska ta på sig för något.

Är det någon mer än jag som inte kan sova, som ligger och funderar och känner sig ensam ibland? Ibland känns det som om ingen förstår mig, och då känner jag mig ensam.


/ Nystanet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar