fredag 15 juni 2012

Första dagen på sommarlovet

Egentligen, så är det inte första dagen på sommarlovet riktigt ännu. Imorgon är första dagen på sommarlovet. Det är skönt att inte behöva tänka på läxor eller andra saker som måste bli klara i tid. Nu ska jag ta det lugnt och ägna mig åt sådant som jag tycker om, skriva, promenera, och bara ta det lugnt. Eller, ja, "ta det lugnt" kanske jag inte ska göra (det låter så händelselöst).

Avslutningen var väl som avslutningarna brukar vara för mig. Det kändes ändå lite konstigt, är det verkligen sommarlov nu? Jag vet inte riktigt om jag har förstått det än, det är ingen mer skola nu (på ett tag i alla fall). Det känns skönt men samtidigt pirrigt, nu rubbas alla rutiner och inget är som vanligt, egentligen. Men jag tror att det kommer att gå bra, jag har ju på sätt och vis ett eget litet schema i mitt huvud (och en del dagar är ju faktiskt planerade).

/ Nystanet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar