söndag 24 juni 2012

Ett slags mellanläge

Det finns tre "lägen", glad, mellan och ledsen. Det finns såklart olika grad på lägena, men glad och ledsen är, ja, lite mer än vanligt. Jag tror att jag är i ett mellanläge just nu, där jag är varken eller. Det är inte så att jag inte känner någonting, men det är lite "avstängt", utan alla känslorna. Det är som att ha lite mindre känslor, bara. Egentligen tycker jag inte om det, jag vill vara glad eller ledsen, inte mitt emellan. Jag tror att jag är rädd för att bli tom, utan några känslor alls. Det är en jättejobbig känsla, och då är jag hellre glad eller ledsen. Egentligen, när jag tänker efter, så är det rätt skönt att få vila lite, ifrån alla känslor, att få vara emellan ett tag. Men oron över att mellanläget ska gå över i något slags känslolöst läge släpper inte.

Jag tror inte heller att jag kommer att hamna i något känslolöst läge, men det är ändå jobbigt att inte "veta" om man är glad eller ledsen. Det är klart att jag känner mig lite glad och ledsen, det som är "normalt" då, antar jag, men att inte vara jätteglad eller jäteledsen får mig att känna mig tom, på något sätt. Jag har en oro inom mig som inte vill ge med sig, och jag hoppas att jag kommer ur det här mellanläget snart, trots att det nog egentligen är ganska bra att inte hela tiden vara antingen eller.

/ Nystanet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar