måndag 9 juli 2012

När det är jobbigt

Jag vet inte vad jag ska skriva. Det är väl rätt okej, men, ibland blir det... ja, lite sådär. Det har inte varit så bra de senaste dagarna - jag har känt att jag inte blir hörd eller förstådd, och det blir väldigt jobbigt i längden. Det är inte ovanligt att jag känner så då och då pga. en viss person, men, jag önskar att det inte var så... jobbigt.

Det har egentligen med mina diagnoser att göra, om jag inte hade haft mina diagnoser så skulle allt se annorlunda ut. En del skulle väl vara detsamma, men det mesta skulle ha varit annorlunda, åtminstone en del. Jag blev illa behandlad ibland redan innan jag hade fått mina diagnoser, så det får mig att fundera på om det verkligen skulle ha varit så annorlunda om jag inte hade fått mina diagnoser. Att ha diagnoser är ju bra, så att man får den hjälp som man behöver. Nu är det väl mer så att mina diagnoser är något "att skylla på", på sätt och vis.

Jag ville egentligen bara skriva av mig, men jag vet inte om det blev särskilt mycket av det... men ja, det är väl hur det har varit de senaste dagarna. Jag känner mig frustrerad över att inte bli hörd, förstådd osv, men, nu slipper jag de känslorna på ett tag, eftersom att jag inte ska vara där det händer på ett tag. Det känns skönt att få lite "paus" från det, och bara få vara mig själv, inte behöva oroa mig för hur det kommer att bli osv. Men det här är något som jag får lära mig att leva med, som jag har lärt mig att leva med eftersom att det har pågått under sådan lång tid: fysisk och psykisk misshandel.

Eftersom att det här är min blogg så skriver jag om det jag känner att jag vill skriva om, och det här, känner jag, är något som har en stor del i mitt liv, och det har även med mina diagnoser att göra. Den här bloggen handlar om mitt liv med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, och misshandel är, för mig, i mitt liv, en del i det. Ibland är det skönt att bara få skriva av sig, om man inte känner att man vill, eller kan, prata med någon om det som är jobbigt. Visst får jag ut något av att prata också, men att liksom få det framför sig kan också vara skönt ibland.

/ Nystanet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar