torsdag 19 juli 2012

Att beställa mat

Ibland kan det vara svårt för mig att förstå, varför står inte allt som man beställer med? Det borde ju göra det, tycker jag... för, kanske är man allergisk mot något? Jag tänker såhär: om man beställer t.ex. kebab med pommes (som jag beställde för inte så länge sedan), så står det i menyn: "Kebabtallrik med pommes", säger vi. Då borde man ju få det, kebab och pommes. Men gissa vad jag fick när jag beställde det? Jag fick det här, utöver kebab och pommes: sallad, sås, tomat  och feferoni.

Jag förstår ju att det kanske inte går att ha med precis allt som man får på riktigt skriftligt i menyn, men det är ändå något jag funderar över. Egentligen känner jag att det borde vara så; man borde ju få veta i förväg vad det är man betalar för. Saker som inte står med i menyn inkluderas ju "automatiskt", eller vad man nu ska säga. Jag vet att jag redan en gång tidigare har skrivit om det här med att man får saker som man inte har sagt att man vill ha, men jag kände för att skriva om det en gång till. Det är väl klart, om man beställer en hamburgare någonstans, så borde man ju, om man gör som jag tänker, bara få just en köttbit och bröd (vanligtvis får man ju sallad, tomat osv. också). Det är egentligen annorlunda, för det känns inte som om en hamburgare är en hamburgare om det bara är en köttbit och bröd... Nu märker jag att jag skriver på utan att egentligen skriva något vettigt, så det får räcka med det här.

/ Nystanet

1 kommentar:

  1. Svar: kul att du ville vara med i veckans blogg!:)
    En vinnare är nu publicerad så går in och se om de blev blev du eller passa på att anmäla dig och få en ny chans denna vecka:)
    http://www.domkallarmighannes.com/2012/07/veckans-blogg_22.html

    SvaraRadera